W obliczu rosnącej populacji miejskiej i postępującej urbanizacji, ochrona dzikich terenów staje się kluczowa dla zachowania bioróżnorodności i równowagi ekologicznej. Nowy ekologiczny mural w Białymstoku, pomalowany farbą KNOxOUT, nie tylko symbolizuje troskę o środowisko, ale także przypomina o konieczności ochrony naturalnych siedlisk zwierząt.
Mural, który powstał przy ulicy Pogodnej 2 w Białymstoku, jest częścią szóstej edycji kampanii społecznej marki Żubr pod hasłem „Mordka się cieszy na widok Żubra”. Dotychczas Fundusz Żubra, który zainicjował kampanię, przeznaczył 6 milionów złotych na wsparcie działań ratujących zagrożone gatunki zwierząt. Mural przedstawia rysia, jednego z zagrożonych gatunków, na które marka Żubr zwraca uwagę w tegorocznej kampanii, promując tym samym działania na rzecz ochrony przyrody i ekosystemów.
Ekologiczny mural z farbą KNOxOUT – połączenie sztuki i ochrony środowiska
Ten fotorealistyczny mural o powierzchni 116 m² został namalowany przy użyciu farby KNOxOUT, która aktywnie redukuje zanieczyszczenia powietrza, takie jak tlenki azotu. Moc oczyszczająca muralu odpowiada działaniu 116 średniej wielkości drzew, a farba działa tak długo, jak pozostaje na ścianie. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii Crystial Active®, farba KNOxOUT przekształca trujące zanieczyszczenia powietrza w mniej szkodliwe substancje, wspierając walkę z miejskim smogiem.
Mural nie tylko poprawia jakość powietrza w mieście, ale jest również symbolicznym manifestem na rzecz ochrony dzikiej przyrody. Hasło kampanii „Mordka się cieszy na widok Żubra” odnosi się do radości zwierząt, które dzięki wsp
Ekologiczny mural z farbą KNOxOUT – połączenie sztuki i ochrony środowiska
Ten fotorealistyczny mural o powierzchni 116 m² został namalowany przy użyciu farby KNOxOUT, która aktywnie redukuje zanieczyszczenia powietrza, takie jak tlenki azotu. Moc oczyszczająca muralu odpowiada działaniu 116 średniej wielkości drzew, a farba działa tak długo, jak pozostaje na ścianie. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii Crystial Active®, farba KNOxOUT przekształca trujące zanieczyszczenia powietrza w mniej szkodliwe substancje, wspierając walkę z miejskim smogiem.
Mural nie tylko poprawia jakość powietrza w mieście, ale jest również symbolicznym manifestem na rzecz ochrony dzikiej przyrody. Hasło kampanii „Mordka się cieszy na widok Żubra” odnosi się do radości zwierząt, które dzięki wsparciu Funduszu Żubra zyskują szansę na przetrwanie i ochronę swoich naturalnych siedlisk.
Mural jako element długoterminowej misji ochrony przyrody
Paweł Lisowski, prezes Fundacji EcoEvolution.org, podkreśla, że jednym z najważniejszych wyzwań naszych czasów jest pogodzenie rozwoju miast z koniecznością ochrony dzikich terenów. „Wszyscy zastanawiamy się, jak uczynić nasze miasta bardziej przyjaznymi, ekologicznymi i innowacyjnymi, ale równie ważne jest dbanie o ochronę dzikich obszarów, które są domem dla wielu gatunków zwierząt, takich jak żubr, ryś, niedźwiedź, wilk i sóweczka” – mówi Lisowski.
Michał Szczerba, Brand Manager marki Żubr, dodaje: „Każde działanie marki Żubr, czy jest to mural, czy wsparcie cennych przyrodniczo gruntów, wyrasta z głęboko zakorzenionej misji marki. Żubr jest strażnikiem puszczy i w jego naturze leży wspieranie zagrożonych gatunków zwierząt oraz otaczanie opieką miejsc ich występowania.”
W ramach działań Funduszu Żubra, prowadzonych we współpracy z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk oraz Fundacją Dziedzictwo Przyrodnicze, utworzono dotychczas 50 mikrorezerwatów oraz zabezpieczono 15 hektarów „wiecznych lasów”. W bieżącym roku planowane jest „powiększenie” Biebrzańskiego Parku Narodowego o kolejne 47,42 hektara.
Farba KNOxOUT – innowacyjne narzędzie walki z zanieczyszczeniami
Farba KNOxOUT, dzięki technologii Crystial Active®, zawiera fotokatalizator w postaci nanokryształków dwutlenku tytanu (TiO₂), który pod wpływem promieniowania słonecznego przekształca trujące zanieczyszczenia powietrza w mniej szkodliwe substancje. Działa tak długo, jak długo jest wystawiona na działanie światła słonecznego, co sprawia, że mural w Białymstoku nie tylko upiększa miasto, ale także aktywnie je oczyszcza.
„Marka Żubr, decydując się na stworzenie ekologicznego muralu, pokazuje nam wszystkim, nie tylko jak istotna jest dzika przyroda, ale także jak ważne jest wykorzystywanie nowych technologii w mieście” – dodaje Paweł Lisowski. Farba KNOxOUT to innowacyjne narzędzie, które każdy może łatwo wykorzystać do oczyszczania powietrza, malując przestrzeń, która nie tylko zdobi, ale aktywnie działa na rzecz lepszego środowiska.
Kampania Funduszu Żubra – więcej niż mural
Mural przy ul. Pogodnej 2 to tylko jeden z elementów tegorocznej kampanii Funduszu Żubra. Przekaz wspierający ochronę dzikiej przyrody i jej siedlisk jest także promowany w spotach wideo oraz na opakowaniach produktów marki Żubr. W aktualnej edycji kampanii na puszkach i butelkach pojawiają się uśmiechnięte zwierzęta, takie jak ryś, wilk, niedźwiedź i sóweczka, symbolizujące radość z zapewnionej im ochrony.
Wykonanie muralu zrealizowała Grupa RW, która specjalizuje się w kampaniach outdoorowych, wykorzystując innowacyjne technologie i farby takie jak KNOxOUT. Działania digital i PR nadzorowała agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda, a planowaniem i zakupem mediów zajął się Zenith.
`Więcej o kampaniach outdoorowych publikujemy tutaj: link